Бүкіл әлемде жолдар экономиканы дамытудың негізгі драйверлерінің бірі болып саналады. Өмір сапасы, қауіпсіздік және жайлылық жол жамылғысының сапасына тікелей байланысты. Бүгінгі таңда жол сапасының нашарлауының себептерінің бірі – жол саласындағы жоғары білікті кадрлардың тапшылығы. Жоғары білімі мен жұмыс тәжірибесі бар жолшылар мердігерлерде де, тапсырыс берушілерде де жетіспейді. “Қостанай таңы” газетінің тілшілері аталған саладағы маман тапшылығының себептерін саралады.
Жол саласында 10 жылға жуық тәжірибесі бар маман Ринат Оразақов өзінің мамандығы туралы ең кең таралған үш қате түсінікті тізбектеп берді: жалақының аздығы, мансаптық өсудің болмауы, ауыр жұмыс. Мұның барлығы қазіргі таңда шындыққа жанаспайды.
Ринат – елдегі жол жамылғысының сапасына жауап беретін ірі кәсіпорынның филиалында бірінші санатты инженер. Еңбек жолын қарапайым зертхана қызметкері ретінде 2013 жылы басталған болатын. Осы кәсіпорында қатардағы қызметкерден, зертхана меңгерушісі лауазымына дейін өскен.
“Жол салушы мамандығы өте көп еңбекті қажет етеді, күшті мінезді талап етеді, сонымен бірге бұл біздің әрқайсымыз үшін маңызды әрі әмбебап мамандық. Бұл тылда да, майданда да, соғыста да, бейбіт уақытта да қажет. Қазір еңбек нарығы бухгалтерлерге, заңгерлерге, экономистерге толы. Бұл салаларда мансаптық және қаржылық перспективалармен жұмыс табу оңай емес. Жолшылардың нарықтық стандарттар бойынша жақсы жалақысы, лайықты лауазымы бар. Дипломмен жұмысшыларға келгеннен кейін сіз міндетті түрде мансап сатысына көтерілесіз. Бізде тіпті студенттік тәжірибе де төленеді”, – дейді Ринат өз мамандығы туралы мақтанышпен.
Жолшының жұмысы – қара күректің ауылы бүгінде алыста қалған. Жол активтері сапасының ұлттық орталығындағы жұмыстар мен жол-құрылыс материалдарының сапасына сараптама заманауи зертханаларда, озық жабдықтарда жүргізіледі. Есепшоттар, дәптерлер мен қаламдардың орнына Жолшылар жылжымалы зертханаларда жолдың әр метрін өлшейтін ақылды гаджеттерді пайдаланады. Барлығы әлемдік стандарттарға сәйкес цифрландырылған және автоматтандырылған.